De Reis met tussenstop - Reisverslag uit Munka-Ljungby, Zweden van Tom Wezel - WaarBenJij.nu De Reis met tussenstop - Reisverslag uit Munka-Ljungby, Zweden van Tom Wezel - WaarBenJij.nu

De Reis met tussenstop

Door: Tom van Wezel

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Juli 2014 | Zweden, Munka-Ljungby

Goedendag iedereen, leuk dat jullie allemaal meelezen met mijn reisverslagen/ logboek.
Maandag 7 Juli rond een uurtje of hafl 11 ben ik samen met Wilbert en Vincent vertrokken met de auto naar Denemarken. Aangezien een oud klasgenootje Rene pas geleden een bedrijf hebben overgenomen wouden we er graag een kijkje nemen. Het lag mooi op de route en we mochten er een nachtje slapen. We kwamen rond 7 uur aan bij rene, natuurlijk hadden we rustig gereden op de autobaan haha. We kregen een erg leuke rondleiding op het bedrijf en we konden onze ogen uitkijken. Het zag er zeer net uit en ik denk dat rene en zijn familie een mooie uitdaging hebben liggen.

Dinsdag morgen waren we weer optijd in de auto gestapt om het laatste stukje naar zweden te rijden. De bruggen waar erg groot en mooi dus de tol was de moeite om te betalen hah. Als eerste werd Vincent afgezet op zijn stageplaats. Op het bedrijf kregen we een rondleiding van de boer. Wilbert en ik waren toen toch maar doorgereden, aangezien ik het dichtsbij Vincent zat 150 km ongeveer waren we eerst naar mijn stageplek gereden omdat Wilbert zijn stage nog 80 km verder ligt. Ik kwam rond 4 uur op het bedrijf. Ik werd heel vriendelijk ontvangen door Marita en Anders, nadat ik mijn spullen had neer gezet kon ik gelijk mee helpen met melken. Na het melken en de kalfjes gevoerd te hebben rond een uurtje 8 werd er avond gegeten.

Aangezien er s avonds al optijd wordt gemolken is dat s'ochtends niet anders hah. Om 5 uur was ik samen met Marita gaan melken. Na het melken was er een erg lekker ontbijdje buiten in het zonnentje, overdag is het erg warm rond de 27 a 28 graden. Na het eten hadden we de kalfjes gevoerd en de kalverdrink gevuld met klaargemaakte melkpoeder met water. Verder op de dag was de inseminator nog langs geweest en hadden we een droge koe uit de wei gehaald die deze week kan gaan kalven. Rond half 4 heb ik de kalveren weer gevoerd en daarna ben ik samen met Marita begonnen met melken. En toen daarna toch maar optijd naar bed gegaan na een stukje van duitsland brazillie gezien te hebben... hah

Groetjes Tom

  • 10 Juli 2014 - 09:42

    Papa En Mama:

    Hey Tom, veel plezier tijdens je stage en lekker werken!
    Leuk om je ook nu weer via waar ben je nu te volgen, kijken uit naar je volgende verslag,
    groetjes

  • 12 Juli 2014 - 19:24

    Opa En Oma:

    Dag Tom,
    Harstikke goed dat wij zo het een ander van je te horen krijgen. We merken wel meten dat jij het altijd naar je zin hebt op een boerderij. Een boerderij met vee! Blijf wel goed met de boerin opschieten.
    Dan kun je misschin wel lekker eten, haha.
    Stuur ook eens foto"s mee.
    Dan weten iets meer van de boer en de boerin, de boerderij etc.
    Met ons gaat alles goed. groetjes oma en opa

  • 19 Juli 2014 - 22:24

    Ome Paul En Tante Inge:

    Hallo Tom,
    Leuk om via deze weg te lezen hoe het met je gaat. Allereerst natuurlijk alvast gefeliciteerd met je verjaardag, we hopen dat je het ook een beetje kunt vieren in het verre Zweden.
    Al een beetje gewend aan je nieuwe stageplek? Is het veel hetzelfde of zie je ook verschillen met hoe jullie het in Nederland doen?

    Veel plezier en maak er iets van in Zweden.

    Ome Paul en tante Inge.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Munka-Ljungby

Tom

Actief sinds 10 Maart 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 20415

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Buitenland stage Zweden

12 Maart 2012 - 19 Mei 2012

stage Amerika

Landen bezocht: