Afgelopen week - Reisverslag uit Munka-Ljungby, Zweden van Tom Wezel - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Munka-Ljungby, Zweden van Tom Wezel - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Tom van Wezel

Blijf op de hoogte en volg Tom

15 Juli 2014 | Zweden, Munka-Ljungby

Hallo iedereen,
Hier gaat alles gewoon rustig aan hoor, de tweede snede zit hier weer in de kuil. Het was erg boeiend om te zien hoe hun de kuil bedekte en inpakte met plastic. De kuil werd namelijk bedekt met oud stro en het afval van de graskuilen van het hele jaar. Verder hebben we om de kuil ijzeren netten gezet zodat de everzwijnen en herten er geen gaten in kunnen trappen. Voor de rest ben ik hier lekker bezig met de koeien en de kalfjes. 18 en 19 juli is het hier op het bedrijf open dag van Skane (de melkcoörperatie). Dus als je zin hebt ben je welkom om op een echt zweeds bedrijf te kijken. Afgelopen zondag zijn we met zijn alle wisten rond toeren door Zweden en gestopt bij een koffiehuisje met een mooi uitzicht.

Groetjes en misschien tot vrijdag of zaterdag !

• 15 Juli 2014 - 22:28

PA:

Hoi Tom, leuk om zien allemaal, wij gaan morgen weer maaien en vrijdag kuilen gelukkig hebben we geen last van wilde zwijnen en herten ;-)
    We hebben van de week de plaat gestort waar de voersilo,s op moeten komen.
    Veel plezier nog en succes met de open dag.
    Groeten Pa en Ma

• 19 Juli 2014 - 13:32

Ome Jos En Tanta Els:

Hoi Tom,

Er was weer een storing met telefoon en internet, zodat we weer bijna een hele week zonder hebben moeten doen. Nu hebben ze het voorlopig opgelost met een kabel boven de grond. We hadden in de planning om naar de open dag te komen, maar nu las ik vanmorgen dat deze gisteren en vandaag al was. Frank moet helpen met de oogst van de wintergerst op zijn werk. Nils en Anna zijn ook aan het werk. Zelf moeten we vanmiddag naar een verjaardag bij de buren. Dus we hopen dat je een ander keer een rondleiding kan geven.

Heb je zin om zondagavond langs te komen (om mee te eten) op je verjaardag? Of heb je al wat anders geplanned? Anders kunnen we iets regelen op een avond deze week.

Onze telefoonnummers:

Jos: 073-81 90 223
    Thuis: o413-543 118

We hebben je meerdere keren proberen te bellen, maar we krijgen geen kontakt met jou telefoon.
    Werkt jouw telefoon in Zweden?

Groetjes, ome Jos

• 19 Juli 2014 - 19:32

Opa En Oma Botermans:

Dag Tom,
    Leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt en het werk leuk vindt.
    Op de open dag van a.s. zondag komen wij niet!!!!
    We hebben intussen al je foto's gezien. We verwachten ook nog een foto van het gezin van de boer.
    Morgen ben je jarig: zovast onze felicitatie met je 21ste verjaardag!
    Misschien kun je ook nog een keer met ome Jos in contact komen!
    Groetjes oma en opa