afgelopen week - Reisverslag uit Ohio, Verenigde Staten van Tom Wezel - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Ohio, Verenigde Staten van Tom Wezel - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Door: Tomvanwezel

Blijf op de hoogte en volg Tom

25 Maart 2012 | Verenigde Staten, Ohio

hallo, aangezien ik er nog niet aan toe gekomen ben is het hier eindelijk. op verzoek van mijn vele fans zal ik mijn week even doornemen. maandag was ik weer begonnen met voeren want zoals jullie in mijn vorige verslag hebben kunnen lezen is diegene die altijd voert zijn teen gebroken en Jose en Jeroen naar california gingen heeft Jeroen het mij geleert. na het voeren had ik de kalfjes nog opgestrooit. daarna hadden we de mestscheider uit elkaar gehaalt en de filter schoongespoten en weer terug in mekaar gezet want deze zat verstopt. s'avonds had ik nog een potje poel gespeelt met stijn.

dinsdag was ik weer begonnen met voeren in de middag vetrokken Jeroen en Jose naar het vliegveld dus had ik in de middag het voeren afgewerkt de mineralen/structuur mix gemaakt voor de hoog productive koeien. ook de luzerne balen gemixt en 2 pakken stro fijn gemalen. toen ik hiermee klaar was had ik nog wat plastic opgevouwen en de kalfjes gevoert.

woensdag heel verassend was ik begonnen met voeren hierna had ik nog wat banden opgestapelt en de trekker afgetankt aangezien hier 120 gallon in gaat duurt dat wel even voordat hij vol is. voor de snelle rekenaar is dat 454 liter. verder had ik de ramen van de trekken even afgedaan want deze waren erg vies.

donderdag en vrijdag kunnen jullie wel raden wat ik gedaan heb dus zal ik wat vertellen over het voeren. ik begin de dag met de trekker te starten en de shoffel. hierna rij ik een rondje door de stal om te kijken of de koeien het voer goed op hebben of ze te weinig hebben. hierna verander ik de percentages op de computer bij de groepen die te weinig hebben geef ik wat percentages erbij en die te veel hebben wat eraf. aan gezien de afgelopen week erg warm was aten de koeien veel minder en nu word het steeds kouder dus gaan ze steeds meer eten. als dat verandert is neem ik de data sleutel mee naar de voermengwagen en laad ik de gegevens op. hierna los ik het stro van de dag ervoor op een hoop en dan volg ik het programma op wat er staat.

Zaterdag had ik na het voeren stijn nog wat geholpen met het uitmesten van de kafjes en de afkalfstal en de klalfjes voeren.

Zondag had ik na het voeren nog met Joost en Corstiaan afgesproken om naar een stal te kijken dit was 1.5 uur van hier vandaan. dit was een heel groot bedrijf met 4500 koeien aan de melk en een 100 stands carrocel.

de groetjes aan iedereen
en leuke suggesties zijn altijd welkom

  • 28 Maart 2012 - 08:08

    Pa:

    Hoi Tom, leuk om weer eens een verslag te lezen zal straks wel weer wennen zijn
    alles is daar toch een maatje groter dan hier. Ik denk dat dit een hele leerzame periode voor je is geef je ogen en oren maar goed de kost. Leuk dat Joost en Corstian weer langs zijn geweest. We kijken weer uit naar je volgende verslag met foto,s is altijd leuk.
    Groeten Pa

  • 29 Maart 2012 - 13:40

    Oma:

    leuk om te lezen hoe het met je gaat!
    fijn dat het met stijn ook goed klikt (had ik al vernomen vaN tante Jose)
    nog een fijne tijd toegewenst, kijk uit naar je volgende verslag, groeten oma van Wezel

  • 01 April 2012 - 09:59

    Oma En Opa Botermans:

    Hallo Tom.
    Wij zijn blij dat jij het daar in Amerika zo goed maakt.Wij zijn eigenlijk ook een beetje trots, dat jij je zo snel aangepast hebt en dat je zo goed kunt helpen op het bedrijf van je oom.Wij hopen overigens wel, dat je het straks hier in Nederland wel ietsje pietsje beter vindt, want wij kunnen jou hier eigenlijk ook niet missen.Ben opgewekt en blij. Groetjes van ons beiden oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ohio

stage Amerika

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2012

terug in nederland

11 Mei 2012

afgelopen dagen

03 Mei 2012

afgelopen dagen

24 April 2012

afgelopen dagen

16 April 2012

afgelopen weekend
Tom

Actief sinds 10 Maart 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 20441

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Buitenland stage Zweden

12 Maart 2012 - 19 Mei 2012

stage Amerika

Landen bezocht: