afgelopen week - Reisverslag uit Ohio, Verenigde Staten van Tom Wezel - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Ohio, Verenigde Staten van Tom Wezel - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Door: Tomvanwezel

Blijf op de hoogte en volg Tom

29 Maart 2012 | Verenigde Staten, Ohio

hallo, aangezien er zo veel reacties zijn geplaatst bij mijn vorige verslag is er hier weer eentje.
maandag had ik in de ochtend en begin van de middag gevoert en de mixen gedraaid. na het voeren hebben we nog de boxen gevult. aangezien dit de moeite was want de mestscheider was een paar weken kapot. Het erin rijden van de gedroogde mest gaat allemaal maar net met de trekker met de sideslinger.

Dinsdag was uitslaapdag had ik wel verdient volgens mij haha rond 9 waren we eerst nog naar een bureau geweest om subsidie aan te vragen en daar na naar het social security bureau hier had ik in het engels me social security kaart aangevraagd. mijn engels is natuurlijk uitstekend dus dat was zo gebeurt. we waren rond de middag weer terug en had ik de middag nog wat luzerne balen opgemixt en nog wat kalfjes van de afkalfruimte verplaatst naar de kalverstal.

woensdag had ik gevoert na het voeren had ik de shoffel en de twee skidloader gesmeert. ook had ik de maiskuil bloot gemaakt en het rotte gedeelte eraf gehaald. in de namiddag kwam jose erachter dat er 1 werknemer niet kwam melken dus ging eerst jose melken daarna jeroen en ik had ook nog 1 uurtje gemolken want toen kwam er een extra melker.

donderdag had ik in de ochtend en beginnen van de middag gevoert. en in de middag had ik meegeholpen met boxenstrooien en de kalfjes gevoert. aangezien er ook nog mest uitreden word heb ik daar nog gekeken en foto's gemaakt. ook werd de oprit vlak getrokken dit zie je op de foto's

groetjes aan iedereen

  • 30 Maart 2012 - 05:54

    Mama:

    Hey,
    Leuk om weer wat van je te lezen, als ik het goed begrijp wil jij veel reactie's en ga je dan meer schrijven..... dus bij deze!
    Zo te lezen verveel je je niet, dat is wel goed want dat is niets voor jou he? Wel een ervaring zo'n groot bedrijf met zoveel koeien en werknemers, heel anders als thuis! Geniet er maar van, tot het volgende verslag, groetjes mama

  • 30 Maart 2012 - 10:35

    Monique:

    Ha Tom,

    wat geweldig leuk te lezen dat jouw Engels zo met sprongen vooruit is gegaan...! Zie je nu wel...de praktijk is de beste leerschool (kunnen wij als Prinsentuin natuurlijk nooit tegen op)... Wat je daar al niet opsteekt in die 2 weken...haha!
    Maar zonder gekheid, je stukjes lezen inderdaad prima weg en volgens mij heb je wel een aardige mix kunnen maken van werken en onstpanning.

    Nog veel plezier de komende weken; maak er wat moois van!

    groeten,
    Monique Botermans

  • 01 April 2012 - 07:51

    Annette:

    Hoi Tom, volgens mij heb je het daar best naar je zin, en hebben ze een goede hulp aan jou.Knap hoor dat je alles zo aanpakt. Ik vind het ook leuk om je verslagen bij te lezen.

  • 01 April 2012 - 08:16

    Bart:

    Heeu Tommetje!
    Natuurlijk lees ik ook al je verslagen hoor!
    Zo te lezen is het erg leerzaam en toch erg gezellig!
    Hoe gaat het verder met de rest?
    Vast allemaal wel goed!

    Bartje

  • 01 April 2012 - 13:20

    Sanne:

    Hee tommie,

    Haha ik ben blij dat jouw engels zo uitstekends is.. is toch wel handig in een engelstalig land ;) Heb je daar ook al wat mooie feestjes gepland of doen ze daar in Ohio niet aan?

    Veel plezier!

    x

  • 01 April 2012 - 18:01

    Marjo En André:

    Hoi Tom! Leuk om je verhalen te lezen! Maar wat is een sideslinger?
    Mooie foto's heb je gemaakt trouwens!
    En waar blijven die smeuiige aktie verhalen net als bij Sanne? Of moet jij ECHT stage lopen?? Ha, ha

  • 01 April 2012 - 20:15

    Rik:

    Vis! hoe zijn de vrouwen daar? ziet er allemaal mooi uit op de foto's. We missen je wil hoor met het pilsen!

  • 02 April 2012 - 20:23

    Ome Paul:

    Hoi Tom, was er nog niet aan toegekomen om te reageren, maar bij deze. Leuk om te lezen wat je zoal moet doen, hoewel ik er zelf maar weinig van snap, goed te lezen dat ik niet de enige ben. Wat ik er wel van begrijp is dat het allemaal een maatje groter is dan hier in Nederland! Is dat geen probleem om te leren hoe alles werkt?
    Tot de volgende keer, wellicht in het engels?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ohio

stage Amerika

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2012

terug in nederland

11 Mei 2012

afgelopen dagen

03 Mei 2012

afgelopen dagen

24 April 2012

afgelopen dagen

16 April 2012

afgelopen weekend
Tom

Actief sinds 10 Maart 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 20432

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Buitenland stage Zweden

12 Maart 2012 - 19 Mei 2012

stage Amerika

Landen bezocht: