afgelopen week - Reisverslag uit Ohio, Verenigde Staten van Tom Wezel - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Ohio, Verenigde Staten van Tom Wezel - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Door: Tomvanwezel

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 April 2012 | Verenigde Staten, Ohio

hallo iedereen, hier weer een verslagje van de afgelopen week.
maandag had ik de koeien gevoerd in de middag hadden we twee werknemers verhuist naar een ander huis. hierna hadden we nog even meegeholpen om het appartement wat op te ruimen voor de 2 nieuwe werknemers die dinsdag kwamen. dinsdag wat ik erg ziek dus was ik in de middag pas begonnen met werken in de middag had ik nog wat balen op gemixt en stro gemalen. woensdag had ik gevoert en de loader en de voermengwagen gesmeert. in de middag hadden we nog taart gegeten voor stijn zijn verjaardag. hierna had ik de kalfjes nog gevoert. donderdag had ik de koeien gevoert. hierna had ik kuil nog een stukje bloot gemaakt. ook had ik nog rond de stal het gras gemaaid.
vrijdag begon de voerder weer met werken. dus was ik begonnen met de kalfjes die op stal lagen te verplaatsen naar de kalverstal. hierna had ik nog wat stro bij de kalfjes gedaan. toen had ik de kalfjes melk gegeven en de oudere stiertjes wat voer en water. ook had ik de drinkenbakken van de koeien schoongemaakt. hierna hadden we de droge koeien en drachtige vaarzen door het voetenbad gedaan en een aantal hadden we gevaccineert tegen mastites en diarree van het kalf. in de middag had ik de laatste drinkenbakken geschoon gemaakt. er was nog een kalfje geboren dus had ik deze nog biest gegeven. ook had ik de melkers wat geholopen met koeien op te jagen en te dippen. verder had ik het voer nog aangeschoven en de kalfjes gevoert. de de droge mest hoop verplaatst.
groetjes aan iedereen.

  • 14 April 2012 - 08:37

    Nina:

    Hey Tom,

    Hoe is het daar allemaal?
    Zo te lezen heb je het er maar druk op de boerderij!
    Nu de voerder weer aan de slag kan je het werk van José overnemen of is dat niet nodig?
    Agja,, volgend mij hoef je zozo niet te vervelen of stil te zitten ;)
    Je hebt wel het mooie weer opgezocht zo te zien hier is het maar grijs en nat...
    Succes nog en tot over ongeveer 35 dagen!

    Beterschap aan Jose
    Groetjes,
    Nina

  • 15 April 2012 - 17:39

    André En Marjo:

    Nou Tom, De verslagen worden steeds langer, je krijgt de smaak te pakken! Leuk hoor! En over hoeveel kalfjes heb jij het dan?

  • 16 April 2012 - 06:22

    Mama:

    Hey,
    Zo te lezen verveel je je nog niet en heb je nog volop werk!!
    Gaat de tijd wel lekker snel denk ik, je bent al weer op de helft van je stage he? Gelukkig ook nog tijd voor leuke dingen, geniet er maar van,
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ohio

stage Amerika

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2012

terug in nederland

11 Mei 2012

afgelopen dagen

03 Mei 2012

afgelopen dagen

24 April 2012

afgelopen dagen

16 April 2012

afgelopen weekend
Tom

Actief sinds 10 Maart 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20436

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Buitenland stage Zweden

12 Maart 2012 - 19 Mei 2012

stage Amerika

Landen bezocht: